athenab

Alla inlägg under november 2014

Av Athena Bluestreet - 27 november 2014 23:13

Hej! Jag hinner inte att skriva så mycket nu! Men, jag har skaffat mig Creative Cloud.
    Men nu hinner jag INTE MER! MER IMORGON! :)

Av Athena Bluestreet - 24 november 2014 22:22

Hej! Du kanske inte visste detta, men jag har youtube, med min vän Dianora Flowernose. Och varför säger jag detta nu? Jo, jag ska skaffa mig ett nytt redigeringsprogram nu i veckan! Och nej, det är inte Sony Vegas Pro 12. Det är proffsigare! Men jag kan nog berätta mer imorgon. Ha det bra! :D

 

Av Athena Bluestreet - 23 november 2014 07:23

Heej! Idag vaknade jag väldigt tidigt, för att vara jag. Jag gick in på SSO efter en stund. Jag ville värkligen se gryningen. Ganska härligt faktiskt.

 

Det är väldigt vackert att se solen lysa bakom träden. "En ny dag är här" säger det mig.
Men så hittade jag något konstigt faktiskt.

 

Det är dock VÄLDIGT svårt att se på den här bilden. Vänta! Jag ska fixa så att du kan se "felet".

 

Oj! FAAAIL! Det är något blått runt min text. O.O Jag hoppas det duger ändå. :)
Men om du kollar riktigt noga ser du någon dimma eller något. Nu undrar du säkert varför jag gör en sådan stor grej över det här. Men det ska jag allt visa dig...

 

 

Ser ni hur vatten ser ut för oss som använder oss av MAC? D:
I Dinodalen ser vattnet ut som för gammal mjölk, eller något. Och i övriga områden ser det ut som att vi har tagit vatten ifrån Hawaii, typ. D:

Så det MÅSTE fixas! Det ser jättekonstigt ut och ja, väldigt FULT. 

Men i alla fall, jag var tvungen att njuta av den varma luften. Jag har ju spenderat hela dagarna i Dinodalen. Jag har även varit LITE i SGB och GÅD. Men det var vääääldigt liiiite! xD Så jag satte mig på en bänk och kände lukten av rosor och värme. :D

 
Fast jag hade kanske lite för varma kläder på mig. 

 

Sedan sa jag till mig själv att jag skulle klara mig EN dag utan stallhjälp. För mig låter det helt omöjligt, men jag gjorde ett försök.

 

Jag började med Goldie. Hon var värkligen törstig stackarn!

 

Sen var det Sophies tur. Hon var väldigt smutsig.

 

Sen var det lille Jumpies tur. Han fick morötter, hans favorit!

 

Sedan var det Fias tur. Hon var visst lite dyster idag.

 

Och YAY! Jag klarade mitt uppdrag! xD 

 

Men nu är det dags för lite saftigt SPOIL!

 

Kallterna, ja, jag sa Kallterna. Ett folk högt upp i bergen har vi hört. Väldigt blyga och ovanliga.

Jag har för mig att det är här folket håller till...

 





Här under ser vi Kallterna. Dom är ett mycket gammalt folk som vi kommer komma i kontakt med på onsdag.   

Vi ser att dom är lite speciella. Dom är t.ex vita i ansiktet.

Mer fick vi dock inte veta om Kallterna, typ.

 

 

 

Nu är det inte SPOILIGT MER! :)

Vi fick veta att FJORDINGARNA kommer den 10:e december. Jag ska köpa den gråa fjordingen, tror jag. xD

 

Visst är den vacker? Hoppas den snart står i mitt stall. :)
 
Den beiga (har aldrig skrivit beige förut, så det kan dock vara felstavat) är också väldigt vacker. Men dock är det inte den jag tänker köpa. Men, ha det bra! :D

 


Av Athena Bluestreet - 23 november 2014 00:02

HEEEJ! Som du säkert har märkt om du spelar SSO, så kom Dinodalen i onsdags. Eller så kan man säga "Den Gömda Dinosauriens Dal". Men i alla fall, det var ärligt talat skitkul, att göra uppdragen i Dinodalen. Men i alla fall nu blir det SPOILVARNING i detta inlägg, lilla jag har fixat en BILD! :D

Ja, vad tycker du om bilden? Men nu är det dags för...öh...SPOIL!

 

Men i alla fall, man fick ju prata med Elisabeth i början i uppdraget för att få tillgång till Den Gömda Dinosauriens Dal. Jättebra uppdrag tycker jag. Men jag hade hoppas på att man kanske fick använda magi för att få bort snön. För snön smälte ju för att det hade varit några milda dagar i Jorvik. Det var precis som att det inte hade varit några milda dagar på 100 år, eller något! Själv höll jag på att drunkna i den "sura mjölken". Alltså för oss Mac-användare ser vattnet ut som mjölk. xD
 

Okej, visst nu är det natt, men ärligt talat ser det ut som mjölk på dagen. Detta inlägg blev visst lite konstigt, men så får det vara. xD

Men i alla fall, när man typ skulle spränga snön fick man använda sin magi igen! Jag älskar sådana uppdrag.

 

 

Jag har filmat alla uppdrag jag har gjort i Dinodalen, förutom dom blåa, tror jag! xD
Men jag höll ju på med Dinodalen hela dagen, typ. Så jag fick slut på minne (nästan, hade ca 900 mb kvar) i datorn. :/ Vilket betydde att jag gav mig själv "uppdragsförbud". För jag vill värkligen filma alla gula uppdrag!

 

Men nu har jag även bytt smink och hår. Det gjorde jag igår. Och det betyder att jag saknar mitt vampyrsmink. D: Jag har ett brunt hår från Firgrove och ett smink från Gyllenåsarnas dal.

 

Här är jag och Dianora i Firgrove. Vad har Dianora med det här att göra?
Jo, Dianora och jag ska göra en TILL film. Jag och hon höll på med 2 filmer. Men mitt andra (jag har köpt ett extra minne för mitt riktiga minne är nästan slut :/ )

minne raderade filer från "sig själv". Jag fick inte välja om det skulle göra det eller inte. :( Men det blev fullt. För det laddar upp saker automatiskt på minnet vilker är väldigt idiotiskt! Grrr... Och självklart hade jag raderat filmerna/filerna på det "riktiga" minnet. Och det var dock inte bara SSO filmer/bilder som försvann utan även IRL saker. T.ex det första klippet jag spelade in på denna dator. Det är faktiskt kul att ha kvar. Låter kanske riktigt konstigt. Men jag har lite svårt att skriva just nu! Jag har dock skrivit detta inlägg väldigt dåligt. Men i alla fall, jag och Dianora ska göra våran nya film snart. Jag ska bara radera massa saker från mitt "riktiga" minne. Jag har faktiskt köpt ett nytt minne som jag hoppas inte raderar filer automatiskt. Men minnet laddar i alla fall inte upp nya filer automatiskt! :)
Oj, vad lustigt inlägg detta blev. Från mjölk till minnen...O.O
Men ja, jag får skriva mer imorgon. Känner dock att jag har varit lite "oaktiv". 
Men hejdå! Och GODNATT! ;D
 

Stopp!

Nu kom jag på en sak!!! Jag har ju gått upp en level nu.

 

Det var ett tag sedan. Jag är nu i level 16. :)

 

Men nu är det slut på det här inlägget, på riktigt. xD

 

 

Av Athena Bluestreet - 18 november 2014 14:31

Nej! Men ändå, hej! Upptäckte en väldigt konsdig sak idag. Italien har redan fått DINODALEN! Dom fick Dinodalen den 12:e november. :O 
Så jag tänkte "mot den italenska servern"! Men jag kom in på den svenska, fast platserna stog på italenska m.m Men i alla fall, jag köpte 2 levlar till Goldie, och det betyder att hon är i level 15!!! :D
Så jag slipper att var så långsam imorgon. Men jag får nog skriva mer sen. ;)
Men ha det bra! :)

   

Av Athena Bluestreet - 17 november 2014 21:20

HEEJ! Idag testade jag att logga in på en Imac, fast inte första gången.
Men jag tänkte göra "Har snön smält?"-uppdraget! Men kolla, det gick inte...

 

Jaha, då får stackars Claire aldrig veta om snön har smält! För hon har tydligen inte tid att traska iväg dit själv. xD 

Men ser du hur konstigt det ser ut på Imac? Allt är så mörkt!
Men nu måste jag gå dock. Ha det bra! ;)

 

Av Athena Bluestreet - 16 november 2014 20:57

Heej! Jaha, nu hände mig för första men inte sista gången. xD
Jag åkte på fel färja 2 gånger i rad! Jo, först gick jag på färjan till fiskebyn, fast jag skulle till JH. Sen upptäckte jag att jag stog i fiskebyn. xD Så jag stog kvar på den gröna färjan, och då kom jag tillbaka till FP. Men nu gick jag äntligen på rätt färja! 
Jag ska levla hästen Goldie! :D
Men ha det bra!

   

Presentation

Hej hej! Jag heter Athena på ett spel som kallas Star Stable Online. :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Spinning Frozen Snowflake
Purple Fire Pointer
White Fire Pointer
Light Grey Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards